Sister en me @ Panama - Reisverslag uit Bella Vista, Panama van Jante Graaf - WaarBenJij.nu Sister en me @ Panama - Reisverslag uit Bella Vista, Panama van Jante Graaf - WaarBenJij.nu

Sister en me @ Panama

Door: jante

Blijf op de hoogte en volg Jante

14 November 2009 | Panama, Bella Vista

Hola iedereen,

Hier even een verslag van een heerlijke ´vakantie´ in ´eigen´ land ;).. Samen met Lisa!

Lisa is hier op 3 november aangekomen en is helaas gister alweer doorgevlogen naar Peru.
We zijn 10 dagen op pad geweest en hebben heel veel leuke dingen gedaan.

De eerste dagen waren feestdagen hier in Panama. Viering van de onafhankelijkheid van Colombia. Dus eerste dag zijn we de stad in gegaan en hebben gekeken naar de parade met muziek hier in de stad. En smiddags zijn we naar het zwembad gegaan voor een verfrissende duik. De dagen erna. Zijn we naar o.a. Isla Taboga geweest, een eilandje voor de kust. Hier een lekker kleurtje opgedaan. We hebben en Panama Kanaal, met zijn inmens grote sluizen mogen bewonderen. We zijn naar Cerro Ancon geweest, via een smal weggetje door het bos de berg op om vervolgens een super uitzicht over de stad en het kanaal te hebben. Ook konden we het niet laten een aantal shoppingmall (tijdens de regenbuien) van binnen te zien. Verder natuurlijk nog een avondje salsa en uiteten geweest!

Samen met Evens hebben we op zondag de Embera Indianen bezocht. Dit is 1 van de 7 indianen stammen die hier in Panama te vinden is. Een uur met de auto en vervolgens met een bootje de jungle in. Zij leven in de Jungle in hutten op palen. Schilderen hun huid met een bepaalde vrucht helemaal zwart of maken mooie beschilderingen. Ze zeggen dat hierdoor de huid beschermt wordt tegen de zon, muggen, oftewel slechte invloeden van buitenaf. Ook wassen de dames hun haar hiermee. Zodat dit mooi zwart blijft.
De mannen dragen sexy lapjes van stof en kralen. De dames hebben een topje van kralen en muntgeld. En een gekleurde doek als rok.
Ik heb samen met Evens en wat meiden van een school nog even meegedaan met een verkleedpartijtje... zie foto´s... behoeft verder geen uitleg...ahahahaaaa...

We waren eigenlijk nog van plan naar de San Blas eilanden te gaan maar doordat het regen periode is hebben we dit veranderd naar Isla Contadora.. Ook erg paradijselijk!! Maandag tot en met woensdag hebben we hier op witzandstrand gelegen. Rond het eiland gelopen en gechilled in Villa Romantica. Woensdag avond waren we weer in de stad waar we savonds een cocktail gedronken hebben in de Skybar met uitzicht over Avenida Balboa en de pacific ocean.
Donderdag was het alweer zover en heb ik mijn sister op het vliegtuig gezet richting Peru. Helaas deze 10 dagen zijn omgevlogen!
Het was super gezellig. En natuurlijk was het super leuk dat er nu eindlijk iemand van de familie is die mijn verloofde kent!!!!! En .... hij heeft de test doorstaan!!!!

Evens is trouwens fanatiek Nederlands aan het leren wat aardig wat grappige momenten oplevert!

Vanmorgen mijn skates getest hier op de cinta costera! Lisa had ze meegenomen. Super relax. Een heel lang pad langs het water om te skaten!

Lieve vrienden, ik ga foto´s plaatsen!

Besito!

  • 14 November 2009 - 06:35

    Verre Buuf:

    hola querida ;-)... goed te horen dat je genoten hebt dat je zussie er was. Ik verheugde me na het lezen van je verhaal al op de foto's, maar dat is denk ik niet helemaal goed gegaaan, want kzie geen fotos.
    Hier everything the same. geen echt nieuws te vertellen. Lieve groet voor jullie beiden.
    xx

  • 14 November 2009 - 10:32

    Nicolette:

    Hey Jant,
    Leuk dat je zusje langs was gekomen. Wil ook langs komen :). Ik ben net terug uit Nederland, moest op een beurs hosten in Nijmegen. Maar goed. Veel plezier nog verder en tot mails, bels, krabbels etc.

  • 14 November 2009 - 15:13

    Miriam:

    Goed bezig!! Maarre... geen foto's :(.

  • 14 November 2009 - 19:26

    Dees:

    Hai Jante,
    Altijd leuk als je zusje effe komt buurten... alleen is die van mij toch verre weg dichterbij! Ook bij ons is het regenseizoen aangebroken te samen met de wind en De Sint.. we gaan weer spannende donkere dagen tegenmoet.
    Moest de Sint maar is vragen of ik dit jaar lief ben geweest en zet warm mooie weer, lekker eten, veel zon, mooie omgeving, strand zee en salsa op m'n verlanglijstje..moet toch wel lukken denk?
    Je foto's spreken voor zich!! greets Dees

  • 14 November 2009 - 22:53

    Je Mamsie:

    Hallo skattie, leuke foto's allemaal, fijn dat jullie zo genoten hebben samen. Lisa is weer veilig aangekomen in Peru voor haar volgende avontuur. Maar goed we spreken elkaar gelukkig ook regelmatig je stem horen is toch wel erg fijn. Succes, groetjes en een dikke kus, je mam en pap

  • 15 November 2009 - 09:37

    Regien:

    wat weer een prachtige foto's van geweldige belevenissen.
    die landingsbaan! geen wonder dat Lisa zeven kleuren..............!
    toen we vroeger het liedje 'op een onbewoond eiland' zongen kon ik niet vermoeden dat jullie zo avontuurlijk zijn aangelegd.
    ik weet niet wanneer, maar 'je tante uit callantsoog.....ja, die komt!'
    hartelijke groetjes aan Evens.
    dikkerd

  • 15 November 2009 - 11:12

    Chant:

    Hi, Leuk!! Samen met je zussie. Ziet er goed uit alemaal, hier veel regen en wind, en Sinterklaas heeft gister weer zijn intrede gedaan in ons koude landje. Niks in mijn schoen gekregen vannacht ;-( Fijn je verhalen te lezen, is het toch een beetje alsof je in de buurt bent. Hier verder nog niet veel nieuws. Nog steeds geen huis gekocht. Groetjes aan Evans Kus Chant.

  • 15 November 2009 - 16:01

    Wilma:

    hai die jante!!!
    gezellie dat lisa er was.
    weer hele leuke foto,s van jullie!!
    het ga je goed!!
    dikke kusxxx

  • 15 November 2009 - 19:19

    Henkenkina:

    hoi,hoi lisa viel dus met haar neus in de boter met de parade en de feestdagen aan de foto,s te zien hebben jullie je prima vermaakt hoe kan het ook anders heerlijk zon zee en strand en die klederdracht staat jullie geweldig zo te zien smeren ze de baby,s ook goed in leuk hoor ja de dagen vliegen om als je het naar je zin hebt
    de feestdagen staan hier ook voor de deur dus dat wordt shoppen,,heb ik toch zo,n hekel aan,, maar niet echt
    groetjes van ons


  • 15 November 2009 - 23:25

    Edje:

    ooohhhh... zucht... Wat heb je het toch geweldig voor elkaar! Leuk om elke keer weer te lezen.

    'De mooie herinneringen die je later wilt hebben moet je nu zelf maken', nou dat lukt je aardig he meid?

    Alle liefs van Jay-Luca en mij. x

  • 17 November 2009 - 12:55

    Gerda Hofstra:

    he moppie, wat gezellig dat lisa bij je was.
    en wat een mooie fotos allemaal.hier alles lekker
    gr.van nik vinny en roy
    en van mij een dikke kus

  • 17 November 2009 - 13:34

    Yvonne:

    hallo jante,ik heb genoten van de fotos en wat top dat lisa bij jullie is geweest.wat een leuke dingen ondernemen jullie toch,zalig.mooi dat ik op afstand een beetje mee kan genieten.proef de sfeer van zuid amerika.ik kijk uit naar het volgende verslag en fotos.groet aan evens,dikke kus van je moeders nicht

  • 25 November 2009 - 14:29

    Oma Dot:

    wat een leuke foto"s van jullie samen meiden.ben wat laat met kijken maar geniet er wel van hoor!knffl ook van opa.

  • 02 Januari 2010 - 20:03

    Marian :

    hoi jante
    wat leuk dat je leuke dingen gedaan heb met lisa.
    ik wens je een gezond 2010 met heel veel liefde,er is een berg sneeuw hier kan het helaas niet opsturen.groetjes uit den helder

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Panama, Bella Vista

panama

Enjoy life... enjoy the moment..

Recente Reisverslagen:

08 Maart 2010

Trouwlocatie

19 Februari 2010

Holanda y Panama

02 Januari 2010

Feliz ano nuevo para todos mis amigos!!!!

14 November 2009

Sister en me @ Panama

23 Oktober 2009

La buena vida en Panama
Jante

Enjoy life... enjoy the moment..

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 574
Totaal aantal bezoekers 106837

Voorgaande reizen:

03 November 2008 - 13 Maart 2009

panama

Landen bezocht: